خانه » املاک ترکیه » شرایط شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری در املاک

شرایط شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری در املاک

شرایط شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری در املاک

این مقاله به شرایط شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می پردازد.

 

شرایط شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری در املاک

 

برنامه های سرمایه گذاری مهاجرتی به عنوان یک منبع سرمایه گذاری خارجی در املاک و مستغلات در کشورهای زیادی از جمله کانادا تا یونان، گرانادا به مولداوی بسیار محبوب شده است. برخی برنامه ها بر روی سرمایه گذاری برای محل اقامت (به عنوان مثال پرتغال، یونان) و برخی برای شهروندی تمرکز می کنند (به عنوان مثال کشور های کارائیب، قبرس). برنامه مهاجرت سرمایه گذاری ترکیه بر شهروندی تمرکز می کند و به احتمال زیاد افراد زیادی را از کشورهای در حال توسعه که به دنبال پاسپورتی هستند که با آن راحت تر از گذرنامه فعلی خود سفر کنند را جذب می کند. از سال 2018، شهروندان ترکیه می توانند بدون ویزا و یا با ویزا در هنگام ورود به بیش از 100 کشور یا منطقه از جمله سنگاپور، ژاپن، اوکراین، برزیل، کره، مکزیک و بسیاری از کشورهای آفریقا، کارائیب و آمریکای لاتین سفر کنند. برنامه های ترکیه احتمالا بین بسیاری از اعراب که در چند سال گذشته سرمایه گذاری زیادی در املاک و مستغلات ترکیه داشته اند، محبوب هستند.

مقررات شهروندی ترکیه از ژانویه 2017 به چندین دسته از سرمایه گذاران اجازه می دهد که تابعیت ترکیه را دریافت کنند. این سرمایه گذاری ها شامل سرمایه های بزرگ، اسناد بدهی دولتی، سرمایه گذاری در یک کسب و کار که 50 فرد ترک را در استخدام داشته باشد و غیره. در سپتامبر 2018، مقدار سرمایه مورد نیاز به طور قابل توجهی کاهش یافت، و در مورد املاک و مستغلات، سرمایه گذاری $ 250.000 در حال حاضر واجد شرایط لازم است. واضح است که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، بیشترین توجه بین المللی را به خود جلب کرده است، زیرا میزان آستانه آن کمتر از اکثر دیگر برنامه های شهروندی سرمایه گذاری است.

برای سرمایه گذاری املاک و مستغلات 250.000 دلاری برای واجد شرایط بودن، تعدادی محدودیت اعمال می شود. اول، خرید باید پس از تغییر در مقررات رخ داده باشد. علاوه بر این ملک نباید توسط متقاضی برای حداقل سه سال فروخته شود. به محدودیت های اضافی زیر برای سرمایه گذاری املاک و مستغلات توجه داشته باشید:

  • اگر املاک و مستغلات با وام مسکن خریداری شود، مقدار وام باید در محاسبه ارزش ملک از آن کسر شود.
  • ارزش ملک در سند رسمی نمی تواند کمتر از مقدار ذکر شده در گزارش ارزیابی باشد.
  • متقاضی باید رسید های رسمی (توسط بانک) را برای اثبات انتقال مبلغ خریداری شده نشان دهد.
  • املاک و مستغلات باید به نام متقاضی ثبت شود ( برای شخص حقوقی خارجی ممکن است شامل همسر یا فرزندان کوچک شود ).

املاک و مستغلات نباید توسط متقاضی قبل از 2017/01/12 برای هر برنامه خریداری شده باشد. اگر قبل از 9.18.2018 خریداری شده باشد، مقررات و آستانه های قدیمی اعمال می شود.

فرایند شهروندی با سرمایه گذاری توسط اداره مشترک ویژه شهروندی سرمایه گذار خارجی (FICO) اداره می شود. FICO یک آژانس دولتی ویژه جدید تحت وزارت کشور است که با نمایندگان اداره ثبت رکوردها، اداره مهاجرت و اداره ثبت زمین / کاداستر همراه است. FICO در حال حاضر در استانبول و آنکارا راه اندازی شده و به زودی در نقاط دیگر اطراف ترکیه احداث می شود. دفاتر FICO برای برگزاری جلسات با نمایندگان هر یک از ادارات جهت تسهیل رسیدگی به پرونده ها از ابتدا تا انتهای تشکیل شده اند.پ

 

شرایط شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری در املاک

 

شهروندی توسط سرمایه گذاری یک فرایند پنج مرحله ای است: 1. دریافت گزارش ارزیابی، 2. صدور گواهی مطابقت، 3. ثبت درخواست اقامت، 4. ثبت آدرس و در نهایت 5. درخواست برای شهروندی ترکیه. توجه داشته باشید که آن دسته از خارجیانی که از قبل در ترکیه قانونی اقامت داشته اند ممکن است مراحل 3 و 4 را از پیش انجام داده باشند.

 

مرحله 1: گزارش ارزیابی

متقاضیان ابتدا باید ملکی واقعی را که نیازهای درخواست شهروندی و حداقل آستانه ارزش را دارا باشد را در آن در نظر گیرند و بطور رسمی ارزش ملک را در بازار عادلانه ارزیابی کنند. اینکار تنها می تواند توسط یک شرکت ارزیابی مجاز توسط هیئت مدیره بازار سرمایه انجام شود.

گزارش ارزیابی می تواند قبل یا بعد از خرید املاک و مستغلات صادر شود. کافی است با یک کپی از سند، درخواست ارزیابی دهید. اصل سند یا برابر اصل لازم نیست. شرکت ارزیابی به رضایت مالک برای بررسی اموال جهت گزارش ارزیابی نیاز دارد.

 

مرحله 2: گواهی مطابقت

پس از تکمیل گزارش ارزیابی،با فرض بر این که ملک با آستانه های مالی قانونی مطابقت داشته باشد، متقاضی باید از اداره خدمات امور خارجه اداره ثبت زمین و اداره کاداستر (“کاداستر خارجی”) درخواست گواهینامه رعایت (CoC) را بدست آورد. گزارش ارزشيابی، اسناد و مدارک و اثبات انتقال سرمايه به فروشنده توسط متقاضی به اداره ثبت اسناد و املاک که در محل اموال خريداری شده، ارائه می شود. دفتر ثبت زمین، اسناد را اسکن می کند تا آنها را از طریق EBYS (سیستم مدیریت اسناد الکترونیکی) به TAKBİS (سیستم ثبت اطلاعات زمین و اطلاعات کاداستر) انتقال دهند. سپس کاداستر خارجی، اگر کلیه معیارها برآورده شود برای متقاضی CoC صادر می کند. زمان پردازش تقریبا یک هفته برای دریافت تایید الکترونیکی است.

 

مرحله 3: ثبت درخواست اقامت

هنگامی که برای متقاضی یک CoC از اداره ثبت خارجی صادر می شود، ممکن است برای خود و وابستگان حقوقی آنها درخواست مجوز اقامت خاص کنند. به طور معمول اداره مهاجرت (MD) نیاز به مراحل مختلفی برای رزرو کردن قرار ملاقات برای گرفتن مجوز اقامت دارد. با این حال، اداره مهاجرت FICO متقاضیان واجد شرایط و وابستگان خود را قادر خواهد ساخت که این روند را ساده انجام دهند. MD به اکثر اسناد معمولی برای اجازه اقامت گردشگری نیاز دارد، اما برای این اجازه اقامت مستمر سرمایه گذار، علاوه بر این ها نیاز به یک نسخه از CoC است.

برای متقاضیان واجد شرایط اجازه اقامت برای یک سال صادر می شود. توجه داشته باشید که این دسته مجوز اقامت اجازه نمی دهد که متقاضی در ترکیه کار کند.

 

مرحله 4: . ثبت آدرس

در هنگام تحویل کارت اقامت، متقاضیان همچنین باید آدرس را در رکورد جمعیت در FICO تکمیل کنند. در این مرحله متقاضیان به طور رسمی محل سکونت خود را در ترکیه ثبت می کنند. اصل سند باید برای تکمیل روند ثبت نام آدرس متقاضی و اشخاص وابسته خود موجود باشد. متقاضیان پس از ثبت آدرس محل زندگی خود تاییدیه دریافت می کنند.

 

مرحله 5: درخواست برای شهروندی ترکیه

هنگامی که برای  متقاضی و وابستگان او مجوز اقامت صادر می شود و آدرس خود را ثبت می کنند، ممکن است به مرحله نهایی بروند: ثبت درخواست شهروندی.

علاوه بر اسناد درخواست شهروندی استاندارد، متقاضیان سرمایه گذاری باید CoC و سند مالکیت را ارائه دهند.

دفتر ثبت رکورد جمعیت در FICO پرونده درخواست شهروندی را به اداره کل امور جمعیت و شهروندی ارسال خواهد کرد. سپس اداره پیشینه افراد را بررسی می کند (مخصوصا مسائل مربوط به ملاحظات امنیت ملی و نظم عمومی). توجه داشته باشید که اگرمتقاضیان قبلا برای درخواست اعطای اجازه اقامت خود مصاحبه کرده باشند، لزوما نیازی به مصاحبه مجدد نیست.

کمیسیونی در وزارت کشور برای نظارت بر پیشرفت برنامه های سرمایه گذاری شهروندی تأسیس شده است. در صورتی که متقاضیان سوء پیشینه نداشته باشند، درخواست از وزارت کشور به دفتر ریاست جمهوری ارسال می شود. درخواست شهروندی پس از تصمیم رئیس جمهور اعطا می شود. پس از اعطای مجوز، وزارت کشور درخواست تایید شده را به اداره کل امور جمعیت و شهروندی برای پردازش نهایی باز می گرداند. سپس متقاضیان به اداره جمعیت دعوت می شوند تا کارت شناسایی ترکیه ای برایشان صادر شده و درخواست گذرنامه کنند.

 

source: lexology.com

 

 


گروه تجاری و سرمایه گذاری نورا

خرید، فروش و اجاره ملک، فروش اقساطی آپارتمان در ترکیه در آلانیا، آنتالیا و استانبول، مهندسین مشاور طرح های عمرانی، بازرگانی و مالی در ایران – ترکیه

آدرس شرکت

دفتر تهران: تهران، خیابان ملاصدرا، بعد از پل کردستان، پلاک 47، واحد 7

تلفن: 88603162 21 98+

تلفن: 88611437 21 98+

تلفن: 88623547 21 98+

دفتر آلانیا:  Cikcilli Mah. 106. Sk. Temizel Apt. No:30/1 Alanya ANTALYA

تلفن: 2425024292 90+ 5539128888 90+

تلفن: 5352301533 90+

دفتر آنکارا: Meşrutiyet Mah. Selanik Cad. No:46/22 Kat 5 Kızılay Çankaya

تلفن: GSM:+90 5539128888

دفتر استانبول: Ataşehir Atatürk Mah. Sedef Cad. No:19/265 Ataşehir İstanbul


 

خرید آپارتمان در آلانیا

خرید آپارتمان در استانبول

برچسب ها:
پست قبلی
پست بعدی

درباره یعقوب نجاری

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.علامت دارها لازمند. *

*

قالب وردپرس